Segon premi a la modalitat de tecnologia en la XV edició dels Premis als Treballs de Recerca de Batxillerat organitzat pel CRP de Terrassa.

COVES DE MURA

INTRODUCCIÓ

Continuem a Mura per realitzar un sender que ens portarà a conèixer algunes claus per interpretar el relleu i la geologia del parc a través del paisatge i la vegetació típica del nostre parc.

DADES D'INTERÈS

·Temps total obtingut en la recerca: 2 hores
·Temps en moviment obtingut en la recerca: 1 hora 30 minuts

·Desnivell positiu: 325 metres

·Termes municipals als quals pertany el sender: Mura

·Data de realització del sender: dissabte 25 d'octubre del 2014

COMENTARI DEL SENDER

Coves de Mura (km 1.8)
Sortirem del centre d'informació i anirem caminant cap al sud tot dirigint-nos a les coves de Mura; durant aquest tros l'enfilada serà progressiva i mica en mica anirem guanyant vistes de l'entorn.

Quan portem un parell de quilòmetres ens desviarem a l'esquerra un moment per veure l'entrada d'aquestes cavitats. Van ser descobertes a mitjans de segle passat per un pagès que, segons diu la llegenda, va veure com un ocell entrava i sortida d'unes bardisses que ocultaven l'accés.

Feta aquesta petita visita, continuarem pujant una mica més fins arribar al Pla de l'Estepar, des d'on comunicarem amb el sender dels tres monts. A partir d'aquí anirem tornant cap a Mura, a través d'una petita carena que ens permetrà veure Montserrat i el Montcau entre altres indrets propers.

En un moment donat deixarem enrere la carena i seguirem baixant de valent per un camí que encara ens mostrarà un petit detall; la roca del Cargol. Més avall també veurem la font que porta el mateix nom.

El Cargol (km 3.8)

En poca estona ja albirarem Mura, el fort pendent es deixarà notar fins arribar a una pista forestal que ens facilitarà la baixada fins al poble.